logotyp

9. A

Mgr. Martina Růžičková ( učebna č. 302 )

Témata mluvních cvičení, český jazyk

Mluvnické cvičení

  • Moje oblíbená značka
  • Můj bláznivý zážitek
  • Světová gastronomie
  • Naše škola a já
  • Vynalézavost lidského ducha
  • Rozporuplné události světa
  • Zahraniční kultura
  • Zapomenutá místa
  • Tajemství věcí kolem nás
  • Jak se dělá...
  • Společenské skupiny a hnutí
  • Světová náboženství
  • Oblíbený styl
  • Já a umění
  • Bez čeho nedokážu žít
  • Země světa
  • Historie
  • Umělecký žánr
  • Věda, která mění svět
  • Nejúspěšnější lidé světa
  • Globální problémy lidstva
  • Můj sen
  • Věci mezi nebem a zemí (záhady...)
  • Katastrofy světa
  • Prokrastinace
  • Všude dobře, doma nejlíp
  • Film/seriál - recenze


kritéria hodnocení:

  • spisovnost – výběr slov, spisovné tvary slov,
  • úroveň slohu – opakování slov, délka vět nebo souvětí, „vycpávková slova“ (takže, jako, prostě…),
  • obsah, zajímavost – téma musí posluchače v něčem obohatit,
  • délka – projev nesmí délkou nudit, ale nesmí být zbytečně krátký,
  • logická struktura – chronologie vyprávění nebo popis „od hlavy k patě“,
  • kontext – zasazení tématu do širších souvislostí.

Výchova k občanství - AKTUALITA

Jak na aktualitu

Aktualita – každý žák si během školního roku připraví aktuální zprávu a prezentuje ji před třídou,

Informace = zprávy žák hledá na internetu na seriózním webových stránkách, v tištěných médiích, v televizi, informace si ověřuje, vyhýbá se bulvárním médiím, vyhledává témata, která jsou mu blízká (např. události v kultuře - nové knihy, filmy, seriály, recenze na ně, koncerty populárních interpretů,  život inspirativních osobností, události v místě bydliště, novinky ve vzdělávání, novinky z oblíbeného předmětu atd.)

ŽÁK:                                                                                                                                                                                               

  1. NEBUDE ČÍST DOSLOVNĚ AUTORSKÝ TEXT Z MÉDIÍ!!!
  2. MŮŽE MÍT PÍSEMNOU PŘÍPRAVU, KTEROU BUDE ČÍST
  3. ZPRÁVA/ZPRÁVY BUDE ČERPAT Z RŮZNÝCH MÉDIÍ, ZE SPOLEČNOSTI, Z KULTURY, Z POLITIKY, Z REGIONU, MŮŽE TO BÝT ZAJÍMAVÁ UDÁLOST, O KTERÉ SE MLUVÍ…
  4. PO VLASTNÍM SDĚLENÍ OBSAHU ZPRÁVY UVEDE DŮVOD SVÉHO VÝBĚRU A NÁZOR NA NI
  5. NA KONCI AKTUALITY UVEDE ZDROJ A AUTORA ZPRÁVY

HODNOCENÍ ŽÁKA

  1. HODNOTIT SE BUDE ZPŮSOB PŘEDLOŽENÍ AKTUALIT, VYJADŘOVÁNÍ, VYSTUPOVÁNÍ, ATRAKTIVNOST ZPRÁV…
  2. NEJDŘÍVE HODNOTÍ TŘÍDA, POTOM VYUČUJÍCÍ  

 

UVEDENÍ AKTUALIT:

Milí spolužáci, připravil/a jsem si pro vás na dnešní den aktuální informaci ze světa/ z domova/ z oblasti kultury...

Zpráva má titulek …., pojednává o tom, že (jak)…, můj vlastní názor na danou problematiku je takový, že…

Zpráva se věnuje … a zaujala mě proto, že… Dozvěděl/a jsem se, že.. , myslím si o tom…

Těžiště celé zprávy je o tom, že …, vybrala jsem si ji kvůli tomu, že…

Aktuální informaci/informace jsem čerpal/a z…, autor je článku je…, autor vystupuje pod zkratkou… (uvést zdroj, např. www.idnes.cz, autora článku – František Vomáčka, někdy jsou pod textem uvedené jen zkratky např. vom)

Zajímalo by vás ještě něco k daným záležitostem? A jaký máte na danou skutečnost názor?

Pokud tedy nikdo nemá potřebu reagovat, děkuji za vaši milou pozornost.

Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací.
Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 217
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218

Created by © 2019 -2024 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy